Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku

Trgovci više naplaćuju proizvode koje "lajkate" online?

Trgovci više naplaćuju proizvode koje "lajkate" online?

Internet trgovine posjeduju zastrašujuću količinu informacija svojim kupcima - od toga kada su zadnji put kupovali kod njih pa sve do toga s kojih su stranica došli do njihove trgovine.

Ali trgovci sada imaju na raspolaganju nove izvore za prikupljanje informacija poput Facebooka i Twittera na kojima mogu doznati koliko su kupci spremni dodatno platiti za neki proizvod, piše Mail Online.

Drugim riječima, ako ste nešto "lajkali" budite spremni to i platiti.

Web poduzetnik Alex Gannet, osnivač CampusSplasha je izjavio kako će 2012. biti godina "bihevioralnih cijena", nove vrste e-commerca u kojoj će se cijene prilagođavati prema onome što su kupci spremni platiti.

Korištenje takvih besplatnih izvora informacija nije od jučer.

Demdex je izgradio biznis na prikupljanju informacija korisnika iz "cookiea", nevidljivih internetskih fajlova, da stvori sliku o tome što korisnici vole kako bi oglašivači mogli što učinkovitije targetirati kupce.

Sljedeći korak bi mogao biti individualna prilagodba cijena, a ta je ideja već potaknula raprave o kršenju privatnosti korisnika.

Gannet je napisao da će ovu godinu obilježiti kraj fiksnog određivanja cijena. Korištenje "tweetova", informacija o online kupnji i stranica koje posjećujete u određivanju cijena zvuči zastrašujuće, ali je u konačnici neizbježno."

Još dodaje kako je ova zamisao najgora noćna mora svakog kupca, a san svakog trgovca.

Chris Simpson, voditelj marketinga web stranice za usporedbu cijena Kelkoo, je izjavio: "Maloprodajni lanci već sada koriste mnoge trikove u određivanju cijena kojih kupci uopće nisu svjesni. To uključuje stvari kao što su regionalne varijacije cijena u istim trgovinama diljem zemlje, a da ne spominjem kako se cijena istog proizvoda razlikuje u supermarketu trgovačkog lanca od cijene u njihovoj internet trgovini."

Supermarketi već sada prikupljaju informacije o svojim kupcima iz programa vjernosti čije kartice bilježe puno važnih statističkih informacija.

Gannet smatra kako su online oglašivači značajno povećali količinu informacija koje su prikupili o ponašanju kupaca. Informacije se odnose na povijest pretraživanja interneta, demografske podatke, programe vjernosti i profile na društvenim mrežama.

U zadnjih nekoliko godina bihevioralni podaci se sve više koriste u online oglašavanju. Baze poput Demexa omogućuju oglašivačima pristup "bankama podataka" s bihevioralnim informacijama o korisnicima koje im omogućuju da oglašavanje prilagode njima.

Chris Simpson smatra da će možda to teško funkcionirati u praksi s obzirom da kupci na internetu sve više koriste aplikacije i web stranice za usporedbe cijene u potrazi za najboljim ponudama.

"Opasnost ovakve stategije određivanju cijena leži u tome što "osviješteni" kupci mogu toga postati svjesni što može dovesti do bojkota na društvenim medijima i veoma brzo uništiti reputaciju trgovačkog lanca."



Kupac.hr



25.1. 2012.

Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku