Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku

MALI SEMAFOR: Bipa i Konzum vodeći po povećanju cijena

MALI SEMAFOR: Bipa i Konzum vodeći po povećanju cijena

Prvi Mali semafor u novoj godini od 5. do 20. 1. donosi kretanje cijena proizvoda za djecu.

Vjerujemo da ste za blagdane razumno i umjereno kupovali potrepštine za vaše najmanje, ali s novom godinom kao da je stigao novi val poskupljenja.

U ovom semaforu je zabilježeno čak 20 crvenih oznaka (12,12% proizvoda ), za razliku od 7 crvenih oznaka (4,24% proizvoda) pri zadnjem praćenju u prosincu. Najviše su povećanom broju crvenih oznaka pridonijeli Bipa i Konzum, svaki sa po 9 aktualnih poskupljenja cijena (23% odnosno 22% ukupnog broja praćenih proizvoda).

S druge strane, DM i Plodine imaju po jednu crvenu oznaku. Ukupno gledano, Bipa i Plodine imaju više od 50% proizvoda koji su poskupjeli od početka praćenja (crvene i žute oznake).

Najviše crvenih oznaka je kod napitaka za djecu, odnosno čajeva (40% kategorije) i sokova (29% kategorije). Slijede ih gotove kašice (21%) te instant kašice (20%). Pogledamo li broj i crvenih i žutih oznaka najveći broj povećanja cijena uočljiv je kod čajeva (80% proizvoda) i sokova (71% proizvoda).

Možemo li trend poskupljenja pripisati proizvođačima ili trgovci imaju tu svoje prste ostaje nam da procijenimo u sljedećem praćenju.


1

2

3

4

Navedeni proizvodi prate se u svim trgovinama, tamo gdje nema oznake znači da tog proizvoda nema (uopće ili trenutno). Zeleno svjetlo (kvadrat) imaju oni čija je cijena na razini ili niža od početne cijene, crveno (krug) upozorava da je cijena povećana u tekućem razdoblju, dok žuto svjetlo (trokut) znači da je proizvod poskupio u nekom od prethodnih razdoblja.

__________________________

Postujmo nase dzepove_logo Poštujmo naše džepove je akcija praćenja cijena koju je pokrenula grupa ekonomista - entuzijasta s ciljem osvještavanja prava izbora i utjecaja kupaca na tržište. Budući da aktiviranje poluge akcije - reakcije podrazumijeva aktiviranje promjena kupovnog ponašanja to je i "misao vodilja" akcije od samog početka. Stoga, uz primarne informacije o promjenama cijena proizvoda široke potrošnje, akcija nudi različite zanimljivosti, kako s aspekta kupaca tako i trgovaca / proizvođača. Praćenje cijena i ankete akcije Poštujmo naše džepove možete redovito pratiti u istoimenoj rubrici portala Kupac.hr.

 

 

 

 

 

Kupac.hr


22.1. 2014.

Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku