MALI SEMAFOR: Plodine prednjače po ukupnom broju poskupljenja
Kao i u velikom, i u MALOM semaforu akcije Poštujmo naše
džepove od 5. do 20. veljače 2013. broj aktualnih
poskupljenja čini tek 6% svih stavki.
I u slučaju dječjih potrepština Plodine u tome
prednjače. U promatranom razdoblju kod njih je zabilježeno
čak 90% aktualnih poskupljenja (9 od 10 crvenih oznaka). Time su
Plodine zauzele neslavno prvo mjesto po
ukupnim poskupljenjima od početka praćenja, obzirom da
crvene i žute oznake čine 42% praćenog asortimana.
U ostalim trima trgovinama taj se udio kreće od 36% do 39%.
Analiza po kategorijama proizvoda ukazuje da je poželjno
pažljivo birati proizvođače/trgovce pri kupovini
proizvoda iz kategorije pudera, njege kose i sapuna te
gotovih kašica. Naime, u tim kategorijama, šansa da ćete
kupiti proizvod po cijeni većoj od one iz početnog
razdoblja praćenja veća je od 50%.
Kako bi izbjegli eventualno krivo iščitane preporuke semafora,
nije loše povremeno ponoviti značenje oznaka. Dok su neki drugi
izvori okrenuti usporedbi cijena različitih proizvođača u
različitim trgovinama, akcija Poštujmo naše džepove prati
poskupljenja (promjene cijena). Tako zelena oznaka ukazuje
da je riječ o artiklu čija je cijena na istoj ili nižoj razini od
cijene zabilježene na početku našeg praćenja (kod velikog semafora
kraj siječnja 2012,, kod malog početak ožujka 2012.). I crvene i
žute oznake znače da je trenutna cijena nekog proizvoda veća od one
s početka praćenja, samo se razlikuju obzirom na trenutak
poskupljenja. Crvena znači aktualno poskupljenje (u odnosu na
zadnje praćenje), a žuta da je do poskupljenja došlo u nekom od
prethodnih razdoblja.
Pratite nas i dalje, i saznajte što će u MALI semafor donijeti
početak ožujka.
Svi navedeni proizvodi
prate se u trgovinama Bipa, dm drogerie-markt, Konzum i
Plodine, a tamo gdje nema oznake znači da tog proizvoda
nema (uopće ili trenutno). Semafor se izrađuje na temelju
provjere cijena označenih proizvoda u razdobljima od 15
dana.
kliknite za pregled i uvećani prikaz
______________________________________________________________
Poštujmo naše džepove je akcija praćenja
cijena koju je pokrenula grupa ekonomista - entuzijasta s ciljem
osvještavanja prava izbora i utjecaja kupaca na tržište. Budući da
aktiviranje poluge akcije - reakcije podrazumijeva aktiviranje
promjena kupovnog ponašanja to je i "misao vodilja" akcije od samog
početka. Stoga, uz primarne informacije o promjenama cijena
proizvoda široke potrošnje, akcija nudi različite zanimljivosti,
kako s aspekta kupaca tako i trgovaca / proizvođača. Praćenje
cijena i ankete akcije Poštujmo naše džepove
možete redovito pratiti u istoimenoj rubrici portala
Kupac.hr.
Kupac.hr
23.2. 2013.