Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku

Na što morate pripaziti kad kupujete

Na što morate pripaziti kad kupujete

Svakoga mjeseca se čudite što imate sve manje novca na računu, a minusi su sve veći. Pritom se trudite raditi popis za kupnju, ali stanje osobnih financija sve je lošije.

Odlazak u trgovački centar većini je kupaca zbog praktičnosti dolaska s automobilom i radnog vremena postao svojevrstan stil života, ali istodobno predstavlja potencijalnu opasnost za naš novčanik.

Mjesto na kojem možete popiti kavu, ručati, pogledati koncert, kupiti namirnice i odjeću sigurno će vas u konačnici ostaviti praznijih džepova nego što ste mislili.

Na primjer, ako trebate kupiti samo namirnice jedan od načina da uštedite je narudžba namirnica u internet trgovini trgovačkog lanca. Naš čitatelj je upravo takvom kupovinom ostvario značajne uštede i to mu je danas jedini način za veliku kupnju namirnica.

Prostor trgovine osmišljen je upravo zato da uvuče kupce u svoje labirinte i da ih prošeta kroz cijeli prostor ako trebaju kupiti samo osnovne namirnice. Razmještanje polica detaljno je opisano u odličnoj knjizi P. Underhilla "Zašto kupujemo? Znanost kupnje", u kojoj se, između ostalog, navode primjeri trgovina koje su razmještajem polica povećale profit.

Osim razmještaja polica, svakim ulaskom u, primjerice, veliki supermarket kupci su izloženi pravoj kanonadi marketinških materijala: koji vise sa polica, samostojećih oglasa, displeja s proizvodima, promotivnih letaka ili promotivnih štandova.

U jednoj takvoj šetnji kroz supermarket teško ćete ih izbjeći i puno kupaca će staviti u košaricu nešto što nisu planirali. Zato uvijek kada kupujete obratite pozornost na takve stvari.

Na kupnju utječu vlastiti stavovi kupaca koji odluke donose na temelju svojeg životnog iskustva, ali i vanjski utjecaji poput gore navedenih marketinških "mamaca" ili preporuke prijatelja.

Marketinški mamci će vas najčešće privući nekim ključnim porukama koje su istaknute na pakiranju ili promotivnom materijalu kod proizvoda pa dobro razmislite kada vidite da vam se u velikom pakiranju daruje 1 proizvod gratis ili uz pakiranje dobivate neki mali dar.

Obavezno usporedite jediničnu cijenu tog proizvoda i razmislite trebate li zaista 4 komada tog proizvoda, samo zato što ćete uz njega dobiti zgodan privjesak koji vam zapravo ne treba.

Osobito pripazite kada vas mame velikim pakiranjima proizvoda koji nude povoljniju cijenu. U Velikoj Britaniji je izbila velika afera zbog zavaravanja kupaca cijenama kada su novinari otkrili da su velika pakiranja na kraju bila skuplja od jedinične cijene proizvoda.

Dobro se informirajte prije kupnje proizvoda na akciji. Ako ste se prije kupnje informirali o akciji, na internetu lako možete usporediti cijenu tog proizvoda s cijenom u drugim trgovačkim lancima i vidjeti je li to akcijska cijena koju ste spremni platiti.

Ako vas "akcija" zatekne u prodajnom mjestu, dobro pogledajte naljepnice s novom cijenom na proizvodu jer biste se mogli iznenaditi, da ako kupujete komad odjeće snižen 70 posto ispod nekoliko slojeva naljepnica otkrijete da se početna cijena proizvoda razlikuje od "akcijske" za svega 20-tak posto.

Ako vidite poruke tipa: "traje do isteka zaliha", "akcija traje samo 2 dana" i sl. obavezno provjerite rok trajanja proizvoda da ne biste platili nešto što vam za nekoliko dana više neće biti upotrebljivo.

Nadamo se da će vam ovi savjeti pomoći u svakodnevnoj kupnji jer kupac je taj koji donosi odluke, samo ih treba biti svjestan.







Kupac.hr


1.4. 2012.

Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku