Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku

Trgovci moraju kupcima omogućiti podnošenje pisanog prigovora

Trgovci moraju kupcima omogućiti podnošenje pisanog prigovora

Jedan od najčešćih prigovora kupaca je razlika u prikazu cijene na polici i one kod naplate na blagajni, no to je samo jedna od nepravilnosti s kojima su suočeni kupci na prodajnom mjestu.

U tekstu koji je objavio Večernji list 29-godišnja M. P. je kupovala cipele na kojima je bio označen popust od 20%, ali ih je prodavačica na blagajni usprkos tome naplatila po većoj cijeni.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac je dužan potrošačima omogućiti podnošenje pisanih prigovora, u prodajnom prostoru ili putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte  i odgovoriti na njih u roku od 15 dana.

Obavijest o tome mora biti vidljiva u prodajnom prostoru
, a pisanu evidenciju prigovora potrošača mora čuvati najmanje godinu dana.

Ako to propuste učiniti, gospodarski inspektor može protiv trgovca podnijeti prijavu Prekršajnom sudu, a prekršajem se smatra i ako trgovac ne odgovori kupcu u roku od 15 dana.

Kazna za pravnu osobu je od 10.000 do 100.000 kn, za odgovornu osobu u pravnoj osobi od 10.000 do 15.000 kn, a za fizičku osobu od 5000 do 15.000 kn.

Na naš portal često nam se javljaju kupci s raznim, uglavnom negativnim, koji uglavnom nisu upoznati sa svojim pravima, kao ni obvezama trgovaca.

Stoga smo im posvetili rubriku Vaša iskustva
u kojoj mogu javno progovoriti o nepravilnostima ili pozitivnim stvarima koje zateknu na prodajnom mjestu kako bi drugi kupci bili što bolje informirani.





Kupac.hr


18.12. 2012.

Podijeli e-mailomPodijeli na TwitteruPodijeli na Facebooku